Rabu, 2 September 2009

Sarawak One Cent 1892




Coin Sarawak nie ader lubang kat tengah..tak tahu kenapa diorang buat lubang kat tengah2 coin nie..maybe senang nak ikat jadi tali pinggang kot. Ia dikeluarkan pada tahun 1892,sebanyak 1,088,889 keping jer. Harga coin nie tak la mahal sangat.Ia diperbuat dari tembaga.

8 ulasan:

  1. hehehe,tali pinggang yer.ada masa aku upload pula 10cent queen victoria..org dulu2 buat butang baju.moyang sapa lah kaya tu...

    BalasPadam
  2. ader yg buat butang baju,..hebat2..tapi org yang buat tali pinggang ngan coin mmg ader la...kat sarawak rasanya..

    BalasPadam
  3. tu mesti org2 kaya buat begitu kan nazri...
    amcam kita buat tali leher pula,nak?hehehe

    BalasPadam
  4. buat tali leher,nanti diaorang tangkap ko letak kat Tampoi..kawan ngan kluangman...hahahah

    BalasPadam
  5. hampa semua salah..sbnrnya depa buat lubang sbb snang kaki ekor nak tropong no...haha.First prize lg..

    BalasPadam
  6. masuk Tampoi takpe nazri...jgn jer kena ragut,hehe

    BalasPadam
  7. senang nak teroponng no first prize..jap lagi aku pun nak teropong gaj la..hahaha

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails