Selasa, 29 Januari 2013

Kupon Petrol 50 Unit Jan-March 1949




Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya nie. Entry kali nie nak kongsi kisah kupon petrol 50 unit yang terakhir dalam koleksi saya. Kualiti tak berapa elok,ada koyak dan berlubang kat bahagian atas. Ianya digunakan dalam tempoh masa Januari hingga Mac 1949.Kupon ini dahulunya dimiliki oleh United Traction Co. Ltd, saya ada beberapa kali jumpa kupon ini kat ebay malaysia dan kat laman web yang lain..Semuanya dimiliki oleh syarikat yang sama..Cuma ada kualiti yang masih lagi elok dan cantik.Berkemungkinan ianya milik seorang kolektor yang sama atau datang dari sumber yang sama..Tapi itu hanya telahan saya jer.Oklah,hanya setakat itu sahaja coretan saya ini.Lagipun saya kurang sihat sikit.Maklumlah cuaca kat Perlis nie dah semakin panas,dah masuk musim Timur.Daun pokok pun dah mula berguguran.Sehingga kita berjumpa kembali.Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails