Khamis, 9 Disember 2010

Malaya Japanese Propaganda Issues ' Freak'



Duit jepun propaganda yang anda lihat ini,ada sama seperti yang pernah saya terbitkan dahulu. Namun yang berbezanya ialah,sepatutnya pada muka hadapan duit nie sepatutnya terdapat cetakan kalendar!! namun mungkin waktu British tengah cop dulu,mereka terlupa nak buat cetekan pada bahagian hadapan kot..tapi kualiti notes nie bukan unc la.saya leh kasi Fine jer coz ada kesan terkoyak pada bahagian bawah tepi. Mungkin akan ada perdebatan tengah keaslian duit ini. Duit ini saya beli dari sorang seller yang dah lama jadi kolektor. Kalau nak beli yang palsu pun dia ada jual juga..complete set lagi.Kualiti Unc. Mengikut penelitian si seller tu,notes yang dia jual pada saya ini adalah asli. Duit ini dia dapat dari sorang kolektor berbangsa Cina..yang umurnya lebih dari 60 tahun. Jadi seller itu memberikan jaminan bahawa wang dan cetekan tersebut adalah asli.
Tapi bermacam macam versi yang saya dapat tentang duit ini. Jadi terpulanglah pada pembaca untuk menilai macam mana. Jika wang ini nak jual kat ebay malaysia,harganya memang beratus ratus la.

3 ulasan:

  1. dah penah try offer kat ebay?bape ratus bole pegi?

    BalasPadam
  2. perh...mahal nih, kalo set yg palsu berapa harga pulak ek?

    BalasPadam
  3. Cerita lebat: tak pernah list kat ebay lagi la..sayang nak jual..bukan senang nak dapat duit yg macam nie..harga kalau nak jual maybe hampir RM1K la.
    Bekok: aku dah pernah tanya yg satu set palsu tu...harga mahal la...ratus2 la juga..walaupun palsu,sukar nak jumpa la nie..hang leh check kat ebay us..harga malampau la..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails