Ahad, 2 Disember 2012

25 Cents 1918 Straits Settlements



Assalamualaikum kepada semua pembaca blog saya nie. Rasanya dah lama saya tak masukkan entry tentang duit negeri selat atau straits settlements. Duit yang saya paparkan ini merupakan salah satu notes yang menjadi pilihan utama pada saya untuk memilikinya. Tapi duit yang saya paparkan kali nie agak teruk sikit keadaannya.Duit ini dah pun koyak-koyak disana sini,ada kesan lipat.Namun inilah keadaan duit yang mampu dimiliki oleh saya.Nak beli yang cantik cantik tu,memang saya tak mampu.Jadi kena la beli yang koyak2 macam nie,baru la leh dapat murah skit.Pada saya,janji ada walaupun koyak rabak dari tiada langsung dalam koleksi.Berapa harga yang saya dapat duit nie,tak perlulah saya bagi tau..biarlah rahsia. Baru baru nie,saya ada jumpa kat satu entry kat FB yang menyatakan duit ini ada dua variety..tapi saya pun tak pasti akan hal ini..katanya duit ini ada dua warna,satu warna kuning yang satu lagi warna oren.Namun saya tak sempat nak bertanya pada otai-otai akan kesahihan maklumat ini.Pada saya dapat memiliki sekeping pun dah puas hati,janji dapat dengan harga yang berpatutan.

2 ulasan:

  1. Salam saya msih ada simpan duit syiling lame,jika abg ingin ketahui lbih detail abg boleh add saya di fb hafis ismail,saya ingin ketahui ttg duit syiling lame ini

    BalasPadam
  2. wsalam..saudara masih simpan duit syiling lama yer.kalau free tu sms la pada saya,lebih mudah..no 0124756876..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails