Selasa, 5 Mac 2013

Malaya Japanese Occupation 1000 Dollars "MA" Black





Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Seperti yang saya janjikan,kali ini entry untuk blog saya akan bertambah menarik kerana anda semua akan disajikan dengan notes-notes lama yang agak sukar diperolehi. Untuk kali ini,saya mempersembahkan notes Jepun 1000 dollars yang mana ada dua huruf iaitu "MA" yang berwarna hitam.Apa istimewanya duit ini,kebiasaannya huruf yang terdapat pada notes 1000 dollars Malaya Japanese ini ialah huruf "MU" yang berwarna merah. Tapi jika huruf "MA" yang berwarna hitam ini.Memang agak sukar nak perolehi di mana mana.Jika dilihat pada notes ini,ialah dah pun koyak rabak..dah macam roti jala dah....huhuhuhuhu....tapi disebabkan notes ini sukar diperolehi,maka nilainya tetap ada pada mata seorang kolektor seperti saya ini.Jika nak tengok harga pasaran,boleh la rujuk pada mana mana katalog..notes ini saya perolehi dari sorang teman baik saya dari Johor.Thanks sahabat.Inillah yang dikatakan semangat sorang kolektor,jika kita ada koleksi yang lebih.Adalah lebih baik kita tawarkan pada rakan seperjuang agar kita tahu bahawa koleksi yang kita jual itu,memang akan tersimpan rapi kat tangan seorang kolektor yang seperti kita juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails