Selasa, 1 Oktober 2013

1000 Dollars Japanese Occupation "Specimen"


 Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Kali ini saya nak cerita tentang wang lama jepun pulak. Apa istimewanya wang lama jepun ini?? sudah pasti jawapannya adalah pada tulisan jepun yang berwarna merah itu!! yang bermaksud "spesimen". Yang pastinya wang ini telah pun digredkan oleh PMG dengan nilai 55 aka about uncirculated. Boleh dikatakan agak tiggi juga gred wang lama ini.BIla dah digredkan,sudah pasti takde sapa yang nak persoalkan ketulenan wang lama ini. Sebelum ini wang lama seperti ini,saya cuma tengok kat dalam katalog jer.Tapi kali ini saya berkesempatan untuk memiliki wang lama ini.Wang lama ini,saya perolehi dari luar negara dengan bantuan sahabat baik saya.
 Akhirnya wang lama ini,dikembalikan semula ke Tanah Melayu. Agak-agak berapa harga wang lama ini?? Biarlah ia menjadi rahsia saya,tapi harganya memang tak mahal..dan mampu dimiliki.Maaflah kali ini saya tak nak tulis panjang panjang kerana saya agak kepenatan.Hujung minggu yang lalu,saya ke Kuala Lumpur untuk join auction MNS kat Muzium Negara.Insyaallah,lepas ini saya akan berkongsi sedikit tentang perjalanan saya ke sana.Maklumlah,first time pergi ke auction MNS.Minggu ini lak,saya akan bz ngan program akreditasi.Minggu depan,out station. Boleh dikatakan bulan Oktober ini jadual saya agak sibuk juga...penatnyeeee..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails