Ahad, 17 November 2013

Blog Sifu Fazil ; Relichunter272.blogspot.com

                                                       http://relichunter272.blogspot.com


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya.Kali ini saya akan buat review skit tentang blog Sifu saya.Blog Relichunter272.blogspot.com
Kat blog ini anda boleh la membaca kisah kisah tentang item antik dan bernilai yang pernah ada kat negara kita.Bermacam macam item ada kat situ,so kalau nak tahu..kena la terjah blog sifu saya ini.Kenapa saya panggil Sifu pada Fazil? Rasanya kira-kira 5 atau 6 tahun yang lalu,saya mula berkecimpung dalam dunia numismatik ini.Pada waktu itu,FB takde lagi..jadi memang saya tak kenal ramai kolektor yang ada kat malaysia.Tambahan pula,saya ini dok kat Utara tanah air.Memang sukar nak dapatkan sebarang coin atau notes pada masa itu.Pada masa itu,saya hanya beli notes notes dan coin lama dari laman web lelong.com dan ebay.com.my jer. Pada masa itulah,saya kenal Sifu Fazil,waktu tu dia menetap kat Seremban. Dia merupakan sorang penjual kat dalam ebay malaysia menggunakan nick Andakian72. Setelah saya beli item dari beliau,maka terjalinlah ikatan persahabatan yang kekal sehingga ke hari ini.Namun yang peliknya,kami berdua memang tak pernah bersua muka,hanya berhubung ngan telefon dan juga alam maya..memang pelik kan. Pada awal perkenalan,saya memang takde ilmu dalam numismtik ini.Jadi saya selalu akan bertanya dan bertanya pada Sifu Fazil,dan beliau memang tak pernah jemu melayan kerenah newbie seperti saya ini.Banyak ilmu yang telah dicurahkan pada saya.Saya masih lagi ingat pesan beliau pada saya,kalau nak jadi kolektor kena la beli buku katalog dulu.Baru la leh tau harga notes kat pasaran.Dan dengan bantuan beliaulah saya boleh menjadi kolektor seperti sekarang ini.Tanpa pertolongan beliau,sapa lah saya ini..Terima kasih Sifu Fazil!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails