Ahad, 2 Mac 2014

Post Bill 10 Dollars, Chartered Bank of India,Australia & China.

 Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog saya.Mohon maaf kerana hampi sebulan setengah saya tak update blog ini.Tentu ramai dah bosan kerana menunggu entry terbaru kan.Saya agak sibuk skit sejak dua menjak ini.Agak penat pada malam hari,jadi tak sempat nak update blog saya ini.Insyaallah,lepas ini saya akan selalu menupdate blog saya ini,,saya akan cuba yang terbaik.
Hari ini saya sajikan kepada anda semua notes Private Issues dari Bank of India,Australia dan China.Post Bill yang bernilai 10 Dollars.Post bill yang jenis ini diedarkan kat Temasik.Saiznya berukuran 240mm x 123mm. Memang agak besar. Ianya dikeluarkan pada tahun 1859!! dan hanya mempunyai 200 keping sahaja.Yang saya punya ini bilangan yang ke 81. Tapi persoalannya,pada masa kini berapa kepingkah yang masih lagi tinggal kat tangan kolektor. Yang pasti tak ramai kolektor kat Malaysia yang mempunyai post bill ini. Dan tak ramai kolektor yang pernah melihatnya di depan mata...jadi saya boleh katakan yang post bill ini memang agak rare..rasanya leh kasi RRR agaknya...itu cuma pandangan saya jer..Harga?? harganya memang agak mahal...tapi tak ler sampai 5 digit punya harga..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails