Khamis, 21 Januari 2010

Coin Penang



Syiling merupakan dari jenis Coat Of Arms series-East India Company. Dikeluarkan pada tahun 1810 sebanyak 1,720,320 keping. Nilainya half cent (half pice). Coin yang saya ada nie,kualitinya rendah skit,dan harga beli pun agak murah la juga. Dulu saya penah deal ngan sorang seller dari penang, dia nak jual coin yang sama..tapi harga yg si seller tu tawarkan mahal giler..ader ker kualiti dalam gF harga sampai mencecah ribuan ringgit!! alasannya coin nie dah berusia ratusan tahun..so saya pun apa lagi,cakaplah tima kasih coz tak mampu nak beli...hehehehehe..Coin nie nak kata rare tu, tak la rare sangat. Pada pendapat saya la..kalau sahabat tgk kat ebay malaysia,ader sorang seller yg jual coin penang nie..kualiti mcm saya gak la..leh buy it now harga dalam RM80 rasanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails