Khamis, 11 Februari 2010

Duit Kerbau Bajak $10 1961



Duit nie selalu org kata duit kerbau bajak. Sebelum nie saya dah pun buat catatan ttg notes nie.Tapi notes yg saya ader tu,ader lubang lubang. Jadi duit nie adalah nak upgrade duit yang dah ada tu. Duit nie saya beli dari sorang seller dari Kelantan. Pada mulanya harga buka duit nie agak mahal la juga,dan saya pun tak nak beli. so saya tawarkan la harga yang agak murah untuk duit tu.Pada mulanya saya rasa seller tu takkan setuju nak jual dengan harga tersebut. Tapi pada keesokkan harinya seller antar sms dan setuju nak jual pada harga tersebut...so dah rezeki la tu..maka tak berlengah saya pun buat la pembayaran kat seller tu. berapa harga jual,biarlah rahsia. tapi memang murah..hehehehehe. Duit yang lama tu,tak pasti lagi nak simpan atau nak jual..kena fikir dulu la...
Tentu ada pembaca pernah tgk duit yang sama,cuma nilainya adalah $1 dolar..duit tu ada warna merah dan biru..tahun 1961 gak. yang sebenarnya duit tu tak wujud la. Cuma ianya digunakan untuk upacara tertentu..dengan kata lain, ibu duit la...hehehehehe..harga pun agak mahal gak..tapi kalau ada pembaca nak beli untuk disimpan sebagai kenangan,apa salahnya.

14 ulasan:

  1. u tak penah tgk yer ain..inilah duit yg pernah digunakan di negara kita waktu selepas merdeka dulu..

    BalasPadam
  2. nazri,aku ada jumpa prefix A/1.tak jadi beli sebab dah ada yg lain.lah ni nak cari prefix big A dan prefix B.barulah jadi set complete.hmmm,rabak lagi lah poket.hahaha

    BalasPadam
  3. nko jumpa prefix A/1..rugi nko tak beli...kalau nko tak nak pun,leh jual semula..mahal ker guyz??
    aku pun dok cari prefix big A..kalau prefix B,aku tak mampu nak beli la...mahal bebenor.

    BalasPadam
  4. wang hantaran prefix A/1 SGD180.lebih kurang condition macam hang punya.aku blum tengok dgn teliti note tu,sbb kebanyakan note strait settlement kat apek tu,di touch up.tu yg aku xde mood nak beli.biarlah nampak usang or buruk tpi jgn lah touch up pakai liquid paper or potong tepi,betul tak?

    BalasPadam
  5. wang hantaran SGD180..dekat RM500 gak yer..huhuhu..apek tu pun ader notes straits yer...kalau straits aku mmg minat la..tapi aku setuju ngan hang..biar nampak buruk atau usang dari kena touch up..bila dah touch up...harga pun touch up gak...nie yg parah nie..
    apek tu ader tak notes straits $1 dolar tahun 1921?? kalau ader berapa wang hantarannya??

    BalasPadam
  6. straits $1 dolar thun 1921,tak jumpa atau aku x perasaan kot.tapi aku ada jumpa kat kedai lain tahun 1911,condition masih ok.wang hantaran $350."note yg hang maksudkan kaler merah tu ker?,hehehe"

    BalasPadam
  7. tahun 1911 pun ader jumpa..menarik tu....mahal gak wang hantaran...tapi kalau dah benda menarik aku sanggup beli. tapi notes tu bukan kaler merah la guyz..kalau yg warna merah,aku dah ader lengkap semua tahun.

    BalasPadam
  8. kalau saya nk beli, berapa harg yng tun tawarkan.. ni no. tel sy..0136696941

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  10. Sy ada note bajak kerbau 1961. Berapa agak2 boleh jual?

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails