Isnin, 22 Februari 2010

Duit RM50 Error??



Duit RM50 nie nak kata ader error pun tak pasti la..tapi kalau anda tengok pada no sirinya. Ada beberapa nombor dan huruf tidak kelihatan. Saya pun tak pasti samada ia hilang semasa cetakan atau pun disengajakan oleh pihak tertentu. Yang saya tau,jika terdapat duit di dalam poket seluar semasa kita membasuh baju menggunakan mesin. Mmg ader cetakan yang akan hilang,tapi ianya pada keseluruhan duit tersebut. Ader satu artikel dalam blog,yang membicarakan tentang masalah ini. Saya lupa lak,maybe Lunaticg kot..citer ttg sorang mamat yang tertinggal duit didalam kocek. Dan didapati wang RM50 rekaan terbaru,luntur sama sekali.Tapi wang RM50 rekaan lama ,masih lagi elok.
Wang ini saya dapat ketika keluarkan duit dari ATM. So bila dah jumpa tu,simpan je lah. Jika ianya berlaku semasa cetakan wang tersebut. Leh dikatakan yang wang ini sukar diremui lah..coz beberapa no sirinya tiada..kalau ader pembaca yang ada idea ttg duit nie,leh la kongsi ngan saya.

9 ulasan:

  1. ooo...xpernah jumpa lg.kena nk simpan?xlaku ker?

    BalasPadam
  2. check dgn lunatigc bro..mungkin beliau boleh membantu

    BalasPadam
  3. rasanya laku lagi chenurulhusna..tapi apa salahnya kalo simpan..benda payah nak jumpa mcm nie..

    ok,jai.nanti saya tanya kat lunaticg..dia mesti tau punya..

    BalasPadam
  4. ada gak blogger lain kata ada org lain sengaja buat guna clorofom...utk jdkan error note, boleh jual tinggi sikit dr face value, dia kata gambar agong pun boleh hilang, ini lak yg sikit2. Apa pun aku tak pasti kenapa jadi gitu. Simpan je, kalau taknak meh aku simpankan..hehe

    BalasPadam
  5. depa guna clorofom yer..aku pun penah dengar gak ttg hal tu..nanti kalau aku leh beli clorofom tu..aku nak try buat gak la..
    tak per,aku leh simpan sendiri..hehehehehe

    BalasPadam
  6. nazri,aku rasa masa percetakan kekurangan ink kot.ceh,memandai lak aku....hehehe.error ker tak tapi memang elok juga hang simpan.

    BalasPadam
  7. mmg aku akan simpan notes nie..nanti aku nak try guna clorofom lak..kot2 leh buat gambar agung hilang.leh jual mahal skit..hehehehe

    BalasPadam
  8. kalau terbasuh dlm mesin tntu note 2 dah "keronyok" kan,kalau tenyeh pula tntu ada kesan jg kan..aku x pnah dpt lg duit DKU ni

    BalasPadam
  9. mmg betui cakap hang din,kalau masuk dalam esin basuh,duit tu keronyok.tapi duit nie dok elok lagi.kalau pakai clorofom lak,awat aku jumpa kat ATM. kalau depa buat guna chemical,mesti depa akan jual sendiri.tapi aku penah gak jumpa notes yg agung tak dak tu..dalam beberapa kali..dalam 3 kali kot,kalau tak salah..tapi hairan gak,naper BNM tak perasan kecacatan notes tu..tu yg aku confius tu..entahlah..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails