Jumaat, 12 Februari 2010

Syiling Yassin




Duit syiling Yassin nie saya pun tak pasti sama ada ianya Original atau Palsu. Mungkin ianya diperbuat dari campuran tembaga kerana warna yang seakan akan warna tembaga. Apa kegunaan coin ini pun saya tak pasti..mungkin leh dijadikan ibu duit.
syiling yang ader gambar objek macam lembaga tu pun saya tak pasti akan Ketulenannya. Mungkin ianya diperbuat dari timah coz ianya agak lembut. Kegunaan coin ini pun saya tak pasti.
kedua dua coin ini telah saya simpan lebih dari 8 tahun. saya beli dari penjual ubat tradisional. Rasanya saya akan jual ke dua dua syiling nie coz dah malas nak simpan. So kalau ader yang berminat nak beli,bg tau la..Lepas saya nak list kat mudah lak..kat sana tentu ader yg berminat nak beli sduit syiling nie.

30 ulasan:

  1. siri ni lain pengikut...ni dah kira alam mistik..hehe. Sebab duit syiling ni kalau yg betul2 "ong", depa kata harga boleh cecah puluhan ribu..betul-betul punya tarik duit harga mcm tu !

    BalasPadam
  2. tu yg nak jual tu..kot2 leh tolong depa tu tarik duit dari alam ghaib,,,aku tak reti nak tarik la...huhuhuhu

    BalasPadam
  3. Nazri, ko ni pun lagi satu.

    Gunakan syilling2 ni utk tarik wang, la..,.wang boleh jatuh dari langit.

    Lepas tu relak, tak payah kerja lagi le...

    Boleh kawin lagi....satu....

    Prof007

    BalasPadam
  4. aku dah cuba tarik wang dari langit..tapi tak menjadi la pulak..
    tu yg aku nak jual coin nie
    kalau berjaya tarik wang dari langit,confirm leh kawin lagi sorang...lebih pun tak per..dah kaya la...hahahaha

    BalasPadam
  5. nasib baik lah tarik wang dari langit tak menjadi,habis peluang aku nak kawin lebih juga,hehehehe.proof007 punua pasallah ni,hehehe

    BalasPadam
  6. hahahaha..kalau leh tarik wang dari langit..confirm semua pompuan aku tackle...so guyz kena membujang lagi la...hahahaha

    BalasPadam
  7. nak uji syiling ini rendamkan dalam air garam sehari.kalau warna kekaltu tandanya ori..kalau warna sebam tiruan syiling ni.syiling ni banyak tiruan skerang ni..hati2 ye

    BalasPadam
  8. aku ada yg ori pnya....
    yasin 7 kot nak jual gak

    BalasPadam
  9. sila call aku ntuk keterangan lanjut 0179096439

    BalasPadam
  10. saya ada duit yassin 9..nak beli boleh gak ..puluhan ribu tu berapa berani

    BalasPadam
  11. Sye pown na jual gak duit syiling 1967 yg trbelah urh..
    mura jer..
    1 = Rm500 je..
    Spe2 yg berminat sila hbungi sye di no..
    0178621330. Hasrul B Hassan.

    BalasPadam
  12. spe nk bli syiling yassin 1,2,7.9 n syiling kaabah kol 0136121924

    BalasPadam
  13. sya mmpnyai duit syiling
    1)wali 7 dan dibelakangnya mmpunyai gmbr kaabah
    2)duit syiling tunku abd rhman thn 1971 Rm1 & RM5
    sapa yg brmnat boleh call sya zainuddi(010-3906073)

    BalasPadam
  14. sya pn ada coin yasin 16 blakang gmbar kaabah..
    berminat call sy.0179361479

    BalasPadam
  15. saya dari terengganu dan ada duit yassin 7 budak pgang 2 tongkat..sesape yg bminat blh hbungi sy di nombr 0145339896...harga blh d runding..hanya utk mreka yang btl2 ingn mliki je..

    BalasPadam
  16. aku nk jual...ade 2 keping...tmbaga...skepg ade gmbr kaabah...n skping lg ad gmbr keris besilang...n0k helo 0179686460..area bdr kuantan

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke.. aku sms pn hp tutup

      Padam
  17. saya ada syiling lama 7 yassia nak call 0178481303 deen

    BalasPadam
  18. saya mempunyai syiling bahtera nabi noh. . .sapa yg berminat sila hubungi di talian 0127547410

    BalasPadam
  19. tahukah anda darimana datangnya duit syling yassin pelbagai jenis, ada yang menyatakan duit ini datangnya dari negara arab atau dari indonesia. duit ini masih tidak dapat di pastikan darimana datangnya. ada juga cerita dahulu kala menyatakan duit ini diberi oleh puteri kayangan untuk tujuan2 tertentu. oleh kerana itu duit ini dicari oleh pengemar pengumpul barang lama atau orang yang gemar menarik duit. org yang percaya unsur mistik sanggup menbeli duit syiling yassin ini dengan nilai yang tinggi satu keping.. kepada sesiapa yang berminat untuk membeli duit syling yassin warna emas depan gambar pedang belakang gambar pengawal firaun tahun 451H boleh hubungi saya di talian : 019-6938354

    BalasPadam
  20. Saya juga mempunyai 6 album pelbagai jenis duit syling lama dan 3 frem duit syling dan pelabagai lagi yang jarang ditemui termasuk seketul bunga ufti emas yang masih saya simpan sejak 26 th lalu.. kepada sesiapa yang sangat berminat dan mahu membeli kesemua duit koleksi saya dengan nilai yang saya anggap randah .. dengan nilai 150K...... boleh hubungi saya ditalian : 019-6938354...

    BalasPadam
  21. salam,sy dri kedah,sy ad duit yassin 7 orang tua pegang tongkat...sy ad lgi duit syiling lama mmg bnyak nk tulis pn xcukup..sapa mw blh cll sya...0175801129...alip

    BalasPadam
  22. Saya ada yaasin 14 dan gambar orang tua sedang solat. Dapat secara ghaib. Ada yg berminat email saya snizag59@yahoo.com

    BalasPadam
  23. Saya ada yassin tiga. Klu bminat sila call 0176777917

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum , dgn izin Allah , sy ada syiling yassin wali 7 , satu gambar kaabah , satu lg syiling yassin gambar kapal bahtera Nabi Nuh , sesiapa yg berminat boleh hubungi saya di talian ;0125180451 . Pulau Pinang . Allah maha Besar . tiada tuhan melainkan mu ya Allah , Nabi Muhammad saw ialah utusan mu ya Allah .

    BalasPadam
  25. Salam semua.... saya ada syiling yasin zulfikar... tapi tak tau lah tulen atau tidak... my contact 0123012125

    BalasPadam
  26. Assalaamualaikum..saya ada syiling gambar kapal layar n tulis nuh alaihissalam tanpa tarikh.. ana 0107110006.tq

    BalasPadam
  27. Slm..sy ada duit syiling org pegang tombak 2..belakang ada gmbr pedang..duit syiling yasin pedang zulfekar..brminat sms 0177100633

    BalasPadam
  28. Salamualaikum...saya mempunyai pedang zulfakar ..saya nak nego..harga 6500-boleh runding ...urgent call no 0173082767/01112319248 din.masih ada

    BalasPadam
  29. saya ada menyimpan 4 keping syiling yassin tembaga peninggalan arwah ayah...berminat..? Whatsapp 01128632863

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails