Rabu, 29 September 2010

Hari Keluarga @ Putri Ayu Chalet,Yan, Kedah.


Entri kali ini agak berbeza sedikit dari biasa, yelah asyik bercerita tentang duit saja.Jadi kali ini nak bercerita tentang Hari Keluarga yang kami buat selepas hari raya aidilfitri yang lalu. Kat Putri Ayu Chalet,Yan Kedah. Kawasan ini dekat dengan air terjun Titi Hayun dan air terjun Batu Hampar. Kawasan chalet ini di kaki bukit Gunung Jerai. Ianya dikelilingi oleh pokok buah-buahan seperti durian,rambutan,dokong dan sebagainya.Suasananya memang nyaman sekali dan memang privasi. Kami sewa hampir 60 % chalet yang ada kat situ. Jadi hanya keluarga kami sahaja yang menginap disana,tiada orang lain.So memang selesa la.
 Ini gambar anak perempuan aku yang ketiga bersama dengan neneknya,umur baru 6 bulan jer.

 Pada waktu petang untuk memeriahkan suasana,kami buat sukaneka. Semua keluarga ambik bahagian la..kami buat dua group..so memang enjoy.

Ni anak aku yang sulong bersama dengan yang no 2,ada acara mengutip gula-gula dan snek untuk kanak-kanak.so kena kutip sampai habis la.


 Acara bowling padang menggunakan buah kelapa,memang sukar la..aku baling pun tak kena.Ingatkan senang..huhuhu
                                                          Family aku ngan adik ipar.




Gambar kat atas nie,agak-agak la buah apa yer?? kalau orang kedah mesti tahu punyalah..Buahnya seakan akan buah manggis. Kalau sahabat nak tahu. Itu ialah buah asam gelugor atau asam keping yang kita dok guna waktu memasak. Tapi buah ini perlu di potong potong terlebih dahulu dan di jemur sehingga kering. Bila dah kering,barulah di gunakan untuk memasak.

Disebabkan ramai yang dok contact saya minta no tepon chalet ini.Maka kalau nak pi menginap di sana,boleh hubungi En. Ramdzan Affendi : 019-4444441 atau 012-4983311.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails