Selasa, 5 Oktober 2010

Malaya & British Borneo $10 "Kerbau Bajak"



Entry kali ini adalah sama dengan yang beberapa bulan yang lalu. Duit kerbau bajak ini,yang sebenarnya saya beli tanpa melihat wang tersebut terlebih dahulu. Percaya kepada penjual,katanya duit itu koyak jer.Ingatkan koyak sedikit jer. Tapi bila duit tersebut sampai kat tangan.Terkejut beruk la juga!! Dalam hatiku berkata "teruknya koyak duit nie...nasib baik beli harga murah jer" nak buat macam mana,salah sendiri gak. Bila duit lama tak tengok terlebih dahulu.Nasib badan la. Rasanya kalau duit yang koyak macam nie,kategorinya dah kira Poor la. Jika tengok pada kesan koyak tu,macam notes tu dikoyakkan dengan secara sengaja. Duit itu masih lagi cantik,cuma kesan koyak tu terlalu mencacatkan duit lama tersebut. Mungkin anak kecil si penjual tu kot yang koyakkan duit ini secara tak sengaja..budak budak la katakan...huhuhuhuhu

6 ulasan:

  1. kalau sy jd penjual tu, bole menangis sy anak koyakkan duit tu.. sayang wo..
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. mmg sayang...maybe anak dia suka selongkar kot..tapi dia jual gak duit tu..tapi harga agak murah la..

    BalasPadam
  3. salam...
    xpelah, kurang2 ada..note nih kan RARE...

    BalasPadam
  4. tul tu...sekurang kurang tetap ada kan..tapi duit kerbau nie..ada yg ke empat aku ada...cuma sekeping jer yg cantik..yg lain tu ada lubang2 atau terkoyak.

    BalasPadam
  5. saya ada syiling malaya & bornoe ada gambar:-
    1- king george the sixth 1948-10sen/1 keping
    2- Queen Elizabeth the second -5sen(1961),10sen(1957),20sen(1961)
    3- keris bersilang 1sen(1986)

    kalu berminat call yana (013-9431953)nanti sy sent gambar..

    syiling2 lama lain pun byk..
    syiling2 YASSIN pun ada..

    BalasPadam
  6. SAYE ADE DUIT SYILING MALAYA AND BRITIS BORNEO!!!!!!!????????

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails