Sabtu, 8 Januari 2011

Malaya Japaness Occupation Propaganda Issues 100 Dolars


Entri kali ini masih lagi berkisah mengenai wang lama tentera Jepun. Tapi saya nak minta maaf terlebih dahulu kerana sebelum ini saya menjanjikan entri yang gempar..namun tak sempat nak update kerana kesibukan tahap gaban...harap dimaafkan. Insyaallah minggu depan saya akan terbitkan entri yang lagi hebat dan akan membuka mata semua para kolektor.

Wang yang anda tengok ini merupakan siri yang agak menarik. Sukar nak dapat wang yang macam ini dan harganya memang mahal. Wang yang saya dapat ini kualitinya boleh di katakan Good,namun harganya mencecah ratusan ringgit lak. Ianya unik kerana adanya tulisan merah tu "MALAYAN VJ WAR SOUVENIR" dan " Grim Memories of 1941-1945". Namun awas,terdapat juga yang cetakan yang palsu dan selalunya yang palsu ini kualitinya aUNC atau UNC.

3 ulasan:

  1. salam.. cmna nak tahu sesuatu notes tu replcement yer..boleh bg tips..semua pangklal z tu notes replcement ker..

    BalasPadam
  2. kalau notes yg terbaru,sain Zetty..yg bermula dgn huruf Z.tapi untuk wang satu ringgit,cuma ZA,ZB,ZC,ZD,ZE,ZW,ZAA dan ZAB jer yg wang replacements. Huruf Z yg lain bukan. Tapi jika wang yg keluaran lama,ada Huruf Z,W,X...itu serba sikit.ada byk lagi,terlalu detail jika nak cerita la.

    BalasPadam
  3. saya ade syiling wali 7 gambar blakang kabbah sesiapa berminat hubungi saya 0136522340 zura

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails