Selasa, 26 Oktober 2010

Empangan Beris,Sik, Kedah. Part II

 Ini adalah sambungan entri yang lepas,pasai Empangan Beris la juga. Tak sangka kat kawasan yang agak ke dalam hutan ada ladang anggur yang hebat. Lepas ambik data kat tasik beris tu,leh la pi rehat kat sana. Tak sangka agak ramai juga pengunjung yang singgah kat tempat tu. Jadi beli la sikit buah tangan untuk keluarga kat rumah.Buah anggurnya manis dan sedap..so kalau pergi ke Sik,jangan lupa singgah kat ladang anggur Beris.
 Tengah ambik data tentang kualiti air kat tasik beris tu.Alat nie jenama YSI,Jabatan Alam Sekitar pun dok guna alat nie gak..nampak jer kecik,tapi harga hampir RM40k...huhuhuhuhu
                            Jeti untuk nak masuk ke kawasan chalet KEDA.
             Chalet yang ada kat tepi tasik beris tu..masih lagi dalam pembinaan.
       Ni kalau tak salah,restoren..waktu lawatan kali pertama takde pun..bila datang kali kedua,dah pun siap.Cepat betul diaorang bina.


 Kalau takde budget,leh la tidok kat chalet kecik nie..cuma takde aircond la..biasa jer..tapi masih ada tilam dan bantal.
 Ni kat kawasan empangan Beris,tu rumah pam untuk pam air keluar dari empangan jika air dah overflow.

 Kalau tgk kat part I,air kurang.Tapi kali nie air dah terlalu banyak.Musim hujan..so kalau ada sesiapa nak main air,leh la terjun kat bawah nie..cuma kena berani mati la..air memang laju betul.

 Berehat sambil menikmati jus anggur yang macam gambar kat bawah tu. Tanpa perasa dan perwarna tiruan,semuanya asli dari Vineyard Beris.Cuma harga mahal skit la,satu botol RM3.Tapi rugi mencuba. Bulan november nie nak pi sana lagi. Data belum cukup,penat betui la..

1 ulasan:

  1. Terima kasih kepada pengendali blog ini kerana telah memuat info yang berguna. Banyak gambar - gambar menarik yang saya dapat lihat.
    ZULKIFLI BAKAR

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails